Skip to end of metadata
Go to start of metadata


Alle gegevens die in het voertuig worden vastgelegd, worden opgeslagen in een database op diverse Fleet Complete servers die zijn gestationeerd in een streng beveiligde servicecentra.
Met een inlogcode kunt u via internet inloggen op de webapplicatie Fielddesk (https://www.fielddesk.nl). Deze inlogcode zorgt ervoor dat u inlogt op de gegevens van uw bedrijf.

Kwaliteit

Kwaliteit en betrouwbaarheid staan hoog in het vaandel bij Fleet Complete. Dit begint bij de betrouwbaarheid het serverpark waar de servers van Fleet Complete staan en waarop uw gegevens zijn opgeslagen.

Wij bewaren uw data gedurende op twee geografisch ver uit elkaar gelegen omgevingen ( Luxemburg en Amsterdam ). Valt één omgeving uit dan neemt de andere het over (ook wel mirroring genoemd). Alle servers zijn gevirtualiseerd en voor de dataopslag maken we gebruik van Netapp SAN's. Binnen de SAN zijn alle onderdelen redundant uitgevoerd.

De key rapportage database bevindt zich niet op de NetApp maar in een extern disk array, in Raid 6 geconfigureerd. Daarmee kunnen twee data opslagschijven volledig uitvallen zonder dat de gebruiker er iets van merkt. Van de actieve databases worden dagelijks meermaals back-ups gemaakt die vervolgens gekopieerd worden naar de NetApp. Wij werken met de beveiligde verbinding HTTPS.

Onze software is blijkens TÜV certificering door een externe partij eenvoudig hercompileerbaar op een eigen omgeving. Een Escrow overeenkomst garandeert u dat in geval van faillissement van Fleet Complete de broncode beschikbaar wordt gesteld door een te bepalen partij.

Systeemeisen

Omdat alle gegevens via het internet worden opgevraagd, is het van belang het in deze paragraaf genoemde systeemadvies door te nemen.
Voor het gebruik van onze webapplicatie is het aan te raden een pc met voldoende capaciteit te gebruiken.

  • Een pc met minimaal een 2 GHz processor
  • 1 Gb vrije MB RAM

Fielddesk draait op meerdere browsers. De volgende browsers en versies worden door Fleet Complete ondersteund:

  • Firefox: 42.0
  • Internet Explorer: vanaf versie 11

Bepaalde functies kunnen niet naar behoren werken als u een oude of beta browser versie gebruikt.

Voor de beste performance gebruikt u verder Mozilla Firefox als webbrowser. Onze ervaring geeft namelijk aan dat de standaard Windows webbrowser, Internet Explorer, minder prestaties levert.
Omdat alles wat u in Fielddesk (internet) opvraagt over een computernetwerk moet worden verzonden, is het van belang dat de netwerk- en internetverbinding die u gebruikt van voldoende kwaliteit zijn. Het begrip kwaliteit is in deze context te splitsen in bandbreedte (snelheid) en betrouwbaarheid.

  • Bandbreedte (snelheid): De FieldDesk website heeft niet veel bandbreedte nodig. Voor een optimale performance adviseren wij een internetverbinding  met een bandbreedte van 4 Mbps. Om de snelheid van uw internetverbinding te meten kunt u terecht op de volgende website: http://www.speedtest.net.
  • Betrouwbaarheid (kwaliteit): Belangrijker voor het functioneren van de FieldDesk webapplicatie is de betrouwbaarheid en stabiliteit van de internetverbinding. Dit is de mate waarin gegarandeerd kan worden dat een verzonden signaal ook daadwerkelijk bij de ontvanger aankomt, alsmede de gemiddelde hoeveelheid tijd die zit tussen het verzenden en het ontvangen van data. Om de stabiliteit van uw internetverbinding te meten kunt u terecht op de website http://www.pingtest.net

Naast uw eigen pc en netwerkverbinding zijn er binnen een bedrijf vaak ook andere factoren die de internetervaring beïnvloeden. Denk hierbij aan de manier waarop uw bedrijfsnetwerk is ontworpen, het aantal computers dat gelijktijdig gebruik maakt van de (internet)verbinding en eventuele beveiligingssoftware die is geïnstalleerd op netwerkknooppunten.
Bekende zaken die de internetprestaties nadelig kunnen beïnvloeden zijn onder andere:

  • Het gebruik van een terminal serveromgeving, zoals Microsoft Terminal Services of Citrix, omdat hierbij vaak vele medewerkers gebruik maken van de resources van één centrale server.
  • Het gebruik van een proxyserver om het internetverkeer te reguleren. Indien aanwezig, controleert de proxyserver de inhoud van elke bezochte website op onveilige inhoud, wat een mogelijke vertraging met zich meebrengt. Om ook hier performance te garanderen kunt u in uw proxyserver een uitzondering aanmaken die ervoor zorgt dat het verkeer tussen uw pc en de Fielddesk webapplicatie ongehinderd en zonder vertraging kan passeren. Ook kan uw proxyserver – delen van – Fielddesk bewaren in een cache geheugen zodat deze snel beschikbaar zijn wanneer u de volgende keer Fielddesk bezoekt.

Dienstverlening

Supportdesk

Fleet Complete heeft een supportdesk die bereikbaar is op werkdagen van 8.00 uur tot 17.30 uur. Gebruik van de supportdesk valt binnen de maandelijkse hostingtarieven vermits de support het geven van ondersteuning aan de klant betreft (afhandelen en oplossen van vragen/problemen, eventueel remote). In geval rapporten moeten worden geproduceerd en/of instellingen moeten worden aangepast, worden kosten in rekening gebracht.

Customer Support:

België en Luxemburg: 0032 9 245 65 45 support@fleetcomplete.be

Nederland: 0031 88 20 30 100, optie 1 support@fleetcomplete.nl

Dit kunnen aanvragen zijn voor:

a. Voertuig (inbouw): aanvraag voor montage van een systeem in nieuw voertuig (indien dit via de leasemaatschappij gebeurd, wordt 'inbouw lease' gekozen)
b. Voertuig (uitbouw): aanvraag voor demontage van een systeem uit een voertuig
c. Voertuig (ombouw): aanvraag voor demontage van een systeem uit een voertuig en direct daarop montage van dit systeem in een nieuw voertuig
d. Voertuig (storing): een melding over het systeem in het voertuig 
e. Kantoor (Fielddesk): een melding over de applicatie Fielddesk
f.  Buttons bijbestellen


Voor hulp buiten kantoortijden kent Fleet Complete een 24/7 storingsdienst. Deze kan benaderd worden in geval er problemen zijn met het starten van het voertuig (Startonderbreker). Deze dienst kunt u aanvragen via administratie@FleetComplete.nl .

Projectmanagement

Wij beseffen dat kennis van zaken het verschil betekent. Kennis maakt ook het onderscheid tussen toegepaste informatie en beschikbare informatie. Uitsluitend toegepaste informatie gaat u het rendement brengen dat u voor ogen heeft. Onze projectmanagers hebben kennis. Kennis van bedrijfsprocessen, kennis van de hindernissen bij het verkrijgen van acceptatie, kennis van de menselijke natuur, die maar al te graag alles laat zoals het is. Door uw en onze kennis te combineren komen we tot een toegepast systeem dat belangrijk bijdraagt aan een hoger rendement van uw bedrijf.
Projectmanagement kunt u altijd aanvragen via projecten@FleetComplete.nl om u beter op weg te helpen in Fielddesk of om nieuwe medewerkers te trainen.

Wat betreft die laatste optie: Fleet Complete verzorgt maandelijks online een korte basiscursus voor nieuwe gebruikers van Fielddesk. Aanmelden kan via administratie@FleetComplete.nl.